Thursday, September 11, 2008

Malaysia year 2500

Teringat lagi masa kecik2 dulu, ada cikgu sekolah rendah aku ni bagi assignment untuk kelas melukis.. ni memang favourite subject aku ni. So, balik rumah hari tu.. aku pun mula la setup perkakas nak melukis, ngan art brush, water color, pelet, cawan air, pensil, pemadam ngan kertas lukisan.. berkobar2 ni.. aku pun start aa melukis..

tengah stim melukis tu bawapk aku lalu dan nampak la aku tgh lukis..
"lukis ape ni?"
"Malaysia tahun 2500"
"Ape tu?" sambil tunjuk kat aku nyer lukisan..
" ni gambar alien tgh serang memusnahkan bandar, bangunan2 moden dan segala makhluk yang ada kat bumi time tu"
"ape lukis macam tu!!" "lukis la elok2 sket!!, buat la negara kita da moden ke.. ada kereta terbang2 ke.."
aku.. tercengang dan sedikit frust.. aku suka lukis ganas2 tu.. hehehehe

Rasenyer, semua tu pengaruh citer mospeada ngan memacam lagi la kartun jepun masa zaman aku kecik dulu.. best woo!! Tapi pikir2 balik... lawak la plak.. kalo betul siap aku lukis ngan kaler bagi kat cikgu, mesti kena gelak...

in the end.. aku pun lukis la ape yg bapak aku suggest.. tapi tak semasyuk memula tu la.. har har har!!!

3 comments:

ila de cute said...

OMG, dear darling...thats why we both are very different ...hehheh kita tak leh le nak imagine cenggini... btw, i love u a lot...

Anonymous said...

hahha..

bapak ko dah macam Lembaga Penapisan Filem la plak..

Unknown said...

hahah.. tapi tak bagus la gak.. menyekat kekreativitian.. banyak gak tips2 bapak aku pesan.. nak melukis jangan aa mengeluh.. kang lukisan jadi cam terpaksa..

sayang.. i love u too.. hehe